Pytania od uczestników EGZA
- Pytania od uczestników EGZA
- Czy mogę przystąpić do EGZA także jako właściel lokalu mieszkalnego?
- Czy proces zmiany dostawcy energii jest skomplikowany?
- Czy przystąpienie do EGZA łączy sie z jakimiś opłatami?
- Czy zmiana sprzedawcy wiąże się z kosztami?
- Ile będę w stanie zaoszczędzić dzięki zamianie sprzedawcy energii elektrycznej?
- Kto będzie odpowiedzialny za usuwanie awarii i uszkodzeń?
- Czy po zmianie sprzedawcy wzrośnie wysokość opłat dystrybucyjnych?
- Wszystkie strony
Czy zmiana sprzedawcy wiąże się z kosztami?
W przypadku odbiorców przyłączonych do sieci o niskim napięciu (taryfy C - większość średniej wielkości przedsiębiorstw), zmiana sprzedawcy nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami, ponieważ ich liczniki są własnością OSD operatora systemu dystrybucyjnego. W przypadku tych odbiorców, brak licznika z rejestracją i transmisją danych nie stanowi przeszkody w zmianie sprzedawcy.
Dla Klientów w taryfach B i A (średnie i wysokie napięcie) zmiana sprzedawcy może wymagać dostosowania układu pomiarowo - rozliczeniowego. Koszty dostosowania układu ponosi właściciel układu, jednakże w większości przypadków pomiarowego koszt ten zwraca się w bardzo krótkim czasie.