Pytania od uczestników EGZA

  • Drukuj

Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

Jak zostać Uczestnikiem EGZA? 

Wystarczy skontaktować się z nami poprzez formularz kontaktowy, telefonicznie lub poprzez Skyp'a. W ciągu 48 godzin odezwie się do Państwa nasz doradca i umówi na spotkanie, podczas którego przedstawi Państwu naszą ofertę. A najlepiej wysłać  Deklarację wstępną  na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 


Czy mogę przystąpić do EGZA także jako właściel lokalu mieszkalnego?

Ceny energii elektrycznej dla gospodarstw domowych są cenami regulowanymi a taryfy G (dla gospodarstw indywidualnych) zatwierdza Prezes Urzędu Regulacji Energetyki. W tej sytuacji nasza oferta może być skierowana tylko do do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw


Czy proces zmiany dostawcy energii jest skomplikowany?

Samodzielna zmiana dostawcy energii może być skomplikowana i kłopotliwa. Dla Państwa będzie to jednak bardzo proste, ponieważ wszystkimi formalnościami zajmie się EGZA a później nowy sprzedawca energii.


Czy przystąpienie do EGZA łączy sie z jakimiś opłatami? 

Aby przystąpić do EGZA należy zainwestować jedynie 95,00 zł na jednorazową opłatę manipulacyjną.


Czy zmiana sprzedawcy wiąże się z kosztami?

W przypadku odbiorców przyłączonych do sieci o niskim napięciu (taryfy C - większość średniej wielkości przedsiębiorstw), zmiana sprzedawcy nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami, ponieważ ich liczniki są własnością OSD operatora systemu dystrybucyjnego. W przypadku tych odbiorców, brak licznika z rejestracją i transmisją danych nie stanowi przeszkody w zmianie sprzedawcy.

Dla Klientów w taryfach B i A (średnie i wysokie napięcie) zmiana sprzedawcy może wymagać dostosowania układu pomiarowo - rozliczeniowego. Koszty dostosowania układu ponosi właściciel układu, jednakże w większości przypadków pomiarowego koszt ten zwraca się w bardzo krótkim czasie. 


Ile będę w stanie zaoszczędzić dzięki zamianie sprzedawcy energii elektrycznej?

W zależności od rodzaju taryfy i wielkości zużycia energii oszczędności mogą wynieść od 11% do 31% kwoty dotychczasowych rachunków za energię elektryczną.


Kto będzie odpowiedzialny za usuwanie awarii i uszkodzeń?

Dystrybutor energii (właściciel sieci zewnętrznej i przyłącza) pozostanie ten sam i to w jego gestii leży zapewnienie ciągłości dostaw, naprawa urządzeń, odczyty liczników, oraz zapewnienie zamówionego poziomu mocy.


Czy po zmianie sprzedawcy wzrośnie wysokość opłat dystrybucyjnych?

Nie. Zgodnie z prawem energetycznym, przedsiębiorstwo energetyczne zajmujące się dystrybucją energii (operator systemu dystrybucyjnego) jest zobowiązane zapewniać wszystkim odbiorcom, na zasadzie równoprawnego traktowania, świadczenie usług dystrybucji energii. Taryfy dla poszczególnych dystrybutorów energii zatwierdza Prezes Urzędu Regulacji Energetyki. Jeśli pracownicy Dystrybutora wprowadzają Klienta w błąd twierdząc, że po zmianie sprzedawcy stawki dystrybucyjne zostaną podniesione - prosimy wtedy o informację, dystrybutor zostanie ukarany przez URE.